Stichting Iman:

is een jongeren tak van de Sjiitische Stichting Iman. Deze stichting(en) zijn gevestigd op de Karel de Stouteplein, te Rotterdam. De stichting is opgericht in 2006.

Stichting Iman Jongeren bestaat uit een groep jongeren, met verschillende achtergronden, met als doel: Het verspreiden van de ware Islam.

Wij werken er aan om de tradities en leer van de geliefde Profeet Mohammed (sawws) en zijn geliefde huisgenoten, de Ahlulbayt (as), te verkondigen.

Wij hebben een breed scala aan diensten ten behoeve van de Nederlandse gemeenschap.Zo hebben wij verschillende social-media platforms waarop wij waardevolle artikelen schrijven en posten, video’s m.b.t. geloofsonderwerpen publiceren en overleveringen (ahadith) vertalen.

Regelmatig organiseren wij jongerenbijeenkomsten, kinderworkshops, Islam lessen en nog veel meer! Voor de bijeenkomsten worden bekende gastsprekers uit het buitenland uitgenodigd. De lezingen worden tevens op social media gepubliceerd.