Gezegende verjaardag van ons heer en de meester van deze tijd, Imam Mahdi(alf)

In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle

Allereerst een warme felicitatie voor de verjaardag van ons 12e onfeilbare Imam ,de heer en de meester der deze tijde, Imam Mahdi( alf). In het kader van deze gelegenheid is er op zondag een feestelijke bijeenkomst georganiseerd.  Wij willen jullie graag van harte welkom heten voor deze bijeenkomst.

Thema`s:

Lofzang(Tawashi door de Jeugd van StichtingIman)                                                                                                                                                              - Lezing door de heer Shaibani                                                                                              - Lofzang( maddahi) door de heer S. Reza Hosseini                                                                                                                                            - avondmaal

Tijd en datum: zondag 15 juni van 17:00 t/m 21.30

Plaats: Karel de stoute plein 23                                                                                            3082 RM Rotterdam/ Nederland

Info: 06-1617970/ 06- 19037261

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

Verjaardag van de leider der geloof, Imam Ali(as)& Imam Mohammad-ul-Taqi(as)

800×600

Oprechte felicitaties voor de geboortedag van, wiens geboorteplaats de heilige Ka`ba is, onze heer en de heer der rechtvaardigheid Imam Ali (AS)en de verjaardag van de negende onfeilbare imam de heer Mohammad-ul-Taqi(as) aller eerst aan onze meester Imam Al-Mahdi (alf) en vervolgens aan alle trouwe volgelingen en liefhebbers van de ahlulbait(as).

Deze dag wordt trouwens ook de “Vaderdag” genoemd en binnen de sjiitisch gemeenschap wordt Imam Ali(AS) symbolisch als de beste vader ten alle tijden vereerd. Dus onze felicitaties nog hiervoor naar alle lieve vaders toe.

In het teken van deze bijzondere gelegenheden, organiseert stichting Iman, op zaterdag 10 mei 2014 een feestelijke bijeenkomst.

Daarvoor nodigen we iedereen van harte uit om met hun aanwezigheid hiervan een onvergetelijk avond te maken.

Programma:
- Recitatie van enkele verzen uit de heilige Koran
 - Poëzie en lofdicht
- Lezing in het Nederlands
- Lezing betreffende deze dag door de heer Mobeyyen
– Lofrede( Maddahi) door de heer Sayyed Reza Hosseini
 - Afsluitend wordt het avondmaal geserveerd
en daarna het gezamenlijk avondgebed.

Datum/tijdstip: zondag 10/05/2014 van 18:00 tot 21:30 uur
Locatie: Stichting Iman: Karel de stoute plein 23
3082 RM te Rotterdam
Info:  06-16179703/  06-9037261

Geplaatst in Ahl al Bayt (Huisgenoten), Islam algemeen | Een reactie plaatsen

Martelaarschap van de heer Imam-al-Hadi(AS)

Geplaatst in Ahl al Bayt (Huisgenoten) | Een reactie plaatsen

Vrouwen bijeenkomst voor de verjaardag van Fatima-tu-Zahra(SA)

Programma:

- Recitatie van de heilige Koran

- Spectaculaire Hadith Kis

- Poëzie & Declamatie

- Lezing in het Nederlands

- Informatieve lezing in Farsi                                                                                                                                                                 - Lezing in het Engels& Perzisch( gast spreker uit England( hoog islamitisch geleerde A. Alsafar)- Lofzang en Madahi( A. Alsafar)

Datum/ tijd: op zondag 27-04-2014 van 14:00 t/m 19:00uur

Locatie/ plaats: Karel de stoute plein 23 3082 RM Rotterdam

Voor info:  06-87 /06-16179703

* Er wordt dan op het eind voor de avondmaal en de consumpties gezorgd.

Geplaatst in Ahl al Bayt (Huisgenoten), Islam algemeen | Een reactie plaatsen

Condoleances voor het hartverscheurende martelaarschap van de aller hoogste ranking vrouw in het heel universum, geliefde dochter van de laatste profeet van Allah)sawa), Sayiede Fatima-tu-Zahra(SA); aan de heer en meester van deze tijd, Imam Mahdi(alf) en aan alle islamitisch broeders en zusters die de rouwperiode door verdriet in hun hart zijn trouw gebleven.

Het martelaarschap van Sayiede Fátima(SA) conform sommige bronnen, vond op 3de van het maand Jamady-ul- Thani, plaats in Medina.

Stichting Iman organiseert daar in het teken een rouwbijeenkomst en nodigt de liefhebbers van harte uit. Er wordt dan op hoog niveau rekening mee gehouden op deelname van trouwe volgelingen van Ahle-bait (vzmh) om in gezelschap van hun familie te participeren.

Agenda:

- recitatie van de heilige Koran verzen                                                                                   - toespraak in het Ned.                                                                                                                   - Rouw zang (Maddah) de heer (S.R. Hoseini)                                                                   - toespraak door de heer (Sayied Mobeyen)

Wanneer: vrijdag4 april vanaf18:00uur

Locatie: Karel de Stoute Plein 23                                                                                            3082 RM Rotterdam

Geplaatst in Ahl al Bayt (Huisgenoten) | Een reactie plaatsen

السلام علیک یا امام علی النقی علیه السلام

Officiële ramadankalender Stichting Iman

Let op!

Deze kalender is speciaal voor de maand ramadan samengesteld in overeenstemming tussen verschillende stichtingen in Nederland. Hij wijkt af van de automatisch gegenereerde maandkalender en dagkalender op deze site omdat gedurende een periode in de zomer de tijd van het fajrgebed niet volgens de normale methode berekend kan worden.

20130710-160959.jpg

Geplaatst in Maand Ramadan | Getagged , , | Een reactie plaatsen

Gebedskraal

In de naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

Een tasbih ( gebedskraal ) is een schitterend voorwerp. Honderd kralen verbonden aan elkaar door één koord. Ze representeren elk schouder aan schouder één van de schitterende namen van de Almachtige. Één kraal is alleen eenzaam, onbelangrijk en hol, maar wanneer alle kralen samengevoegd zijn is het complete en sterk voorwerp en een instrument voor de dhikr ( herinnering ) van Allah ( swt ). Lees verder

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

Biografie Fatima al-Zahra (sa)

Fatimah al-Zahra (sa) dochter van de laatste profeet. Een hemelse bloem, groeide in dehanden van een persoon die zowel een profeet was en ook een aardige vader. Wie wou hem niet als zijn vader en wie wou niet zo’n dochter!? Een moeder van 12 Imams (leiders) gekozen door de Heer Almachtige. Een familie van schoonheid (swt), zuiverheid, deugdzaameheid en vrijgevigheid. Nog nooit in de geschiedenis heeft de mensheid zoiets meegemaakt. Eenmaal kregen we de kans om deze sterren te zien dalen vanuit de hemel voor ons. We kregen de kans om ze te leren kenen. Lees over hun geschiedenis en bekijk wie ze waren.

Muharram bijeenkomst samen met dr. Mohammad Ali Faqihi

Salamun alaikum,

Het heeft lang geduurd, maar het is eindelijk zo ver! De grote geleerde uit Qum, dokter Mohammad Ali Faqihi komt binnenkort naar Nederland.

Dus zit je met bepaalde vragen over de islam, die nog niet voldoende zijn beantwoord?

Dit is dan de ideale mogelijkheid om deel te nemen aan onze bijeenkomst, want de grote geleerde dokter Mohammad Ali Faqihi is bereid om al jullie vragen te beantwoorden!

Voertaal: Nederlands en Perzisch
Datum: 22-11-2012
Tijd: 14:00-17:00

Wees welkom en uiteraard zijn de ouders ook welkom!