Condoleances voor het hartverscheurende martelaarschap van de aller hoogste ranking vrouw in het heel universum, geliefde dochter van de laatste profeet van Allah)sawa), Sayiede Fatima-tu-Zahra(SA); aan de heer en meester van deze tijd, Imam Mahdi(alf) en aan alle islamitisch broeders en zusters die de rouwperiode door verdriet in hun hart zijn trouw gebleven.

Het martelaarschap van Sayiede Fátima(SA) conform sommige bronnen, vond op 3de van het maand Jamady-ul- Thani, plaats in Medina.

Stichting Iman organiseert daar in het teken een rouwbijeenkomst en nodigt de liefhebbers van harte uit. Er wordt dan op hoog niveau rekening mee gehouden op deelname van trouwe volgelingen van Ahle-bait (vzmh) om in gezelschap van hun familie te participeren.

Agenda:

- recitatie van de heilige Koran verzen                                                                                   - toespraak in het Ned.                                                                                                                   - Rouw zang (Maddah) de heer (S.R. Hoseini)                                                                   - toespraak door de heer (Sayied Mobeyen)

Wanneer: vrijdag4 april vanaf18:00uur

Locatie: Karel de Stoute Plein 23                                                                                            3082 RM Rotterdam

Geplaatst in Ahl al Bayt (Huisgenoten) | Een reactie plaatsen

السلام علیک یا امام علی النقی علیه السلام

Officiële ramadankalender Stichting Iman

Let op!

Deze kalender is speciaal voor de maand ramadan samengesteld in overeenstemming tussen verschillende stichtingen in Nederland. Hij wijkt af van de automatisch gegenereerde maandkalender en dagkalender op deze site omdat gedurende een periode in de zomer de tijd van het fajrgebed niet volgens de normale methode berekend kan worden.

20130710-160959.jpg

Geplaatst in Maand Ramadan | Getagged , , | Een reactie plaatsen

Gebedskraal

In de naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

Een tasbih ( gebedskraal ) is een schitterend voorwerp. Honderd kralen verbonden aan elkaar door één koord. Ze representeren elk schouder aan schouder één van de schitterende namen van de Almachtige. Één kraal is alleen eenzaam, onbelangrijk en hol, maar wanneer alle kralen samengevoegd zijn is het complete en sterk voorwerp en een instrument voor de dhikr ( herinnering ) van Allah ( swt ). Lees verder

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

Biografie Fatima al-Zahra (sa)

Fatimah al-Zahra (sa) dochter van de laatste profeet. Een hemelse bloem, groeide in dehanden van een persoon die zowel een profeet was en ook een aardige vader. Wie wou hem niet als zijn vader en wie wou niet zo’n dochter!? Een moeder van 12 Imams (leiders) gekozen door de Heer Almachtige. Een familie van schoonheid (swt), zuiverheid, deugdzaameheid en vrijgevigheid. Nog nooit in de geschiedenis heeft de mensheid zoiets meegemaakt. Eenmaal kregen we de kans om deze sterren te zien dalen vanuit de hemel voor ons. We kregen de kans om ze te leren kenen. Lees over hun geschiedenis en bekijk wie ze waren.

Muharram bijeenkomst samen met dr. Mohammad Ali Faqihi

Salamun alaikum,

Het heeft lang geduurd, maar het is eindelijk zo ver! De grote geleerde uit Qum, dokter Mohammad Ali Faqihi komt binnenkort naar Nederland.

Dus zit je met bepaalde vragen over de islam, die nog niet voldoende zijn beantwoord?

Dit is dan de ideale mogelijkheid om deel te nemen aan onze bijeenkomst, want de grote geleerde dokter Mohammad Ali Faqihi is bereid om al jullie vragen te beantwoorden!

Voertaal: Nederlands en Perzisch
Datum: 22-11-2012
Tijd: 14:00-17:00

Wees welkom en uiteraard zijn de ouders ook welkom!

Laylat ul-Qadr

Beste broeders en zusters,

Voor het martelaarschap van Imam Ali (as) en de Laylat’ul- Qadr, organiseert Stichting Iman de volgende bijeenkomsten:

1- Woensdagavond 8 augustus (zwaardslag verwonding van Imam Ali(as);
2- Vrijdagavond 10 augustus (martelaarschap ceremonie van Imam Ali(as) & lailatul-qadr);
3- Zondagavond 12 augustus (lailatul-qadr);
4- Donderdag 16 augustus (een koranavond & event. lailatul-qadr).

Geplaatst in Maand Ramadan | Een reactie plaatsen

Biografie van de grote geleerde, Sayyed Ayatollah Ali Al- Sistani

Voorwoord

Voor meer dan een halve eeuw is de school van de recente Grote Ayatullah Imam abul-Qassim al-Khu’i de onuitputtelijke bron geweest met verrijking van de Islamitische gedachtegoed en kennis. Van zijn school zijn tientallen juristen, geestelijken en hoogwaardigheidsbekleders afgestudeerd die het voortzetten van zijn ideologische weg op zich namen Deze was volledig gebaseerd op verwezenlijkingen en offers in de dienst van het geloof, de kennis, en de maatschappij. Onder hen bevinden zich eminente professoren van parochiale scholen, met name in het Heilige Najaf en Qum.

Ramadhaan

In de naam van Allah de Barmhartige de genadevolle,

De heilige maand Ramadhaan: Het Hoofd van de Maanden

Amir al Mu’minien Ali ibn abu Taleb Ali(as) zei:

“De maand van Ramadhaan heeft jullie benaderd. Het is het hoofd van alle maanden en het begin van het jaar.”

{Bihaar al- Anwar, deel. 42, blz. 193}

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

UPDATE: Belangrijke informatie over imsaak en fajr

Salam,

Hier volgt een zeer belangrijke update over de verspreidde kalenders met de tijden voor de maand ramadan.

De kalenders die zijn verspreid bevatten wel een tijd voor imsaak maar niet een voor het fajrgebed. Dat is verwarrend. Sinds dit jaar is door de religieuze autoriteiten vastgesteld dat de fajr plaatsheeft op het moment dat de zon 18° onder de evenaar staat. In deze periode van het jaar is dat in Nederland zeer vroeg en dit loopt binnen een maand zeer snel op van +/- 1:48 (afhankelijk van waar je woont) tot 4:15.

Dit hele gebeuren heeft niets te maken met zogenaamde ‘Witte Nachten’ zoals in sommige e-mails werd beweerd. Witte Nachten zijn een fenomeen dat plaatsheeft op gebieden die 60° of meer boven de evenaar liggen, zoals Oslo, Sint Petersburg en Helsinki, en stoppen al op 2 juli.

Het moment dat de zon tussen 18° en 12° onder de horizon staat spreken we van de ‘astronomische schemering’, zowel ‘s avonds als ‘s ochtends. Wanneer dus de stelling is dat fajr moet worden vastgesteld op 18°, is het incorrect wanneer de kalenders die tijd aangeven als tijd voor imsaak aangezien imsaak vóór fajr plaats moet hebben.

Als je je fajrgebed verricht op de tijden die op de voorpagina van Stichting Iman of op de online maandkalender staan is dat geen enkel probleem en ben je ruim op tijd. Houd echter rekening met imsaak.

Stichting Iman wenst een gezegende maand ramadan!

Geplaatst in Maand Ramadan | Een reactie plaatsen